- Usaha untuk menentukan prestasi PJ dalam kalangan murid adalah perkara yang agak sukar kerana terdapat banyak ujian yang tidak mempunyai prosedur yang lengkap dan ini masih digunakan oleh guru di sekolah.
- Kesukaran untuk mendapatkan bateri ujian yang sesuai dan menggunakan ujian yang tidak mempunyai kesahan.
- Ujian yang sudah lama dan tidak sesuai menghasilkan keputusan yang tidak tepat.
- Penggunaan pengukuran dan ujian yang tidak tekal.
- Pencapaian yang diperolehi tidak menunjukkan prestasi yang sebenar.
- Guru tidak mempunyai pengetahuan dan kemahiran membentuk rubrik pemarkahan untuk menilai kemahiran teknikal asas sesuatu sukan.
- Keputusan penilaian tidak dilaporkan atau didokumentasi.
- Domain pembelajaran atau kemahiran yang diajar tidak dinilai secara seimbang.
Tuesday, June 19, 2012
Isu dalam pengukuran dan penilaian PJ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment